Terénní program sv. Vincent

Provozuje: Diecézní charita Litoměřice
Adresa: nám. Jiřího 29, 407 56 Jiřetín pod Jedlovou
Telefon: 412 379 211
E-mail: dmm.jiretin@ltm.charita.cz
Vedoucí zařízení: Bc. Marcela Dvořáčková
Max. okamžitá kapacita: 2 klienti
Působnost: oblasti Šluknovského výběžku (Jiřetín pod Jedlovou a přilehlé obce)
Číslo účtu: 78-5209920257/0100
Provozní doba: St    10 - 12
Pá   12 - 14
Identifikátor služby: 8776742

Poslání

Služba Terénní program Sv. Vincenta napomáhá nejpotřebnějším lidem v nouzi, kteří žijí na ulici. Poskytuje poradenství potřebným tak, aby se zmírnily dopady jejich způsobu života. Pracovníka terénního programu potkáte na ulici, kde má možnost navázat rozhovor a kontakt s lidmi v nouzi.

Cílové skupiny

  • rodiny s dítětem/dětmi
  • osoby bez přístřeší
  • osoby ohrožené sociálním vyloučením nebo žijící v sociálně vyloučených komunitách
  • osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou jím ohroženy,

Cíle služby

  • Aktivní vyhledávání potřebných a navázání kontaktu
  • Alespoň 1/5 potřebným poskytnout konkrétní pomoc v oblastech:
    1. Pomoc při vyřízení dokladů
    2. Evidence na úřadu práce
    3. Sociální a zdravotní pojištění
    4. Sociální dávky
  • Zeschopnění uživatele služby tak, aby si dokázal vyřídit občanský průkaz, rodný list, evidenci na úřadu práce, soc. dávky aj…

Zásady a principy terénního programu

  • Zásada aktivního uživatele služby – příjemce služby je zapojen do poskytování služby
  • Zásada respektování způsobu života klienta – příjemce podpory má dovednosti k přežití ve svém prostředí, neodsuzujeme ho za to, v čem žije
  • Zásada naplňování potřeb a přání uživatele služby – pracovník nevnucuje příjemcům podpory své představy o jejich životě
  • Zásada přímého jednání – aby se zabránilo zmanipulování pracovníka, vychází pracovník ze znalosti místní komunity, o obtížných tématech hovoří otevřeně, ale citlivě s ohledem na situaci příjemce podpory
  • Princip stabilizace – zastavení prohlubování krize u příjemce podpory tak, aby se mohla situace postupnými kroky zlepšit
  • Princip ochrany práv a svobod – možnost volby, lidská práva
  • Princip rovnoprávnosti – služba i klient jsou v rovnoprávném postavení
  • Princip nediskriminace – o pomoc se může hlásit každá osoba v nouzi.

Způsob poskytování terénní činnosti:

Terénní program sv. Vincent je poskytován v přirozeném prostředí uživatele sociální služby, tedy ve veřejných prostorách, ve kterých se uživatel běžně pohybuje, popřípadě na ubytovnách, úřadech a jiných institucích, kam pracovník terénní služby může uživatele TS v rámci naplňování uživatelovy zakázky doprovázet. V některých případech může být po vzájemné dohodě sociální služba poskytnuta i v prostorách kanceláře terénního pracovníka.

Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, pomoc s administrativními úkony, pomoc při řešení problémů souvisejících bydlením, pomoc v oblasti splácení dluhů, pomoc s orientací v sociálním systému institucí.

Fakultativní služby: NE

 

Místo poskytování sociální služby

Jednání se zájemcem o sociální službu začíná v momentě, kdy osoba projeví zájem o službu v jejím přirozeném prostředí – pracovníci osobu aktivně osloví prostřednictvím kontaktní práce. Pracovníci působí ve vyloučených a okrajových lokalitách, kde se zájemci o službu běžně pohybují. Způsob práce s uživatele probíhá prostřednictvím metody rozhovoru a probíhá formou plánování modelem „Tady a teď“.

Zájemce může pracovníky programu Vincent kontaktovat nejčastěji osobně a telefonicky. V případě telefonního kontaktu pracovník sdělí bezprostředně zájemci všechny potřebné informace. Informace o možnostech a podmínkách poskytované služby jsou zájemci sdělovány srozumitelnou formou.

Čas poskytování sociální služby

středa 10.00 – 12.00

pátek 12.00 – 14.00

 

Cíle terénního programu

Aktivní vyhledávání a kontaktování cílové skupiny v jejich přirozeném prostředí. Nejdříve poskytnout pomoc bez požadavků a poté řešit finanční zabezpečení, evidenci na ÚP, vyřízení dokladů apod.

 

Popis realizace sociální služby

Pracovníci poskytují službu osobám, které se ocitly v tíživé sociální situaci a nedokáží ji vyřešit vlastními silami, bez pomoci. Služba je poskytována tak, aby tito jedinci měli možnost zapojit se alespoň částečně do běžného života. O službu buď sami zažádají, a to osobním kontaktem v terénu nebo zprostředkovaně přes spolupracující instituce. Také tyto instituce pracovníci kontaktují pro návaznost práce s danými jedinci. Sociální služba je poskytována vždy ve středu od 10.00 do 12.00 hodin a v pátek od 12.00 do 14.00 hodin.

 

Kapacita terénní formy poskytování sociální služby:

 Počet klientů – 2  jedná se o kapacitu okamžitou. Počet klientů při práci s jednotlivcem. Při práci se skupinou: 10/2 pracovníci.

 

Tříkrálová sbírka 2023
Dárcovské konto
 

Charitní šatník je do odvolání UZAVŘEN.

Naše pracovníky je od 23. 3. 2020 možné kontaktovat POUZE na mobilním telefonu.

 

Děkujeme za pochopení.

 
 

Nepřijímáme věci do šatníku!

Velmi si vážíme toho, že se snažíte pomoci. V současné době je však náš charitní šatník uzavřený a naše skladovací prostory jsou již nyní plné.

Prosíme, abyste nám věci nevozili.

Děkujeme za pochopení.