Poradenské centrum Litoměřice
Vedoucí služby: | Bc. Alena Holcová | |||||||||||||||
Sociální pracovnice: | Bc. Marie Haufová | |||||||||||||||
Provozní doba: |
|
Objednaní zájemci o službu jsou přijímáni přednostně. Poslední zájemce o službu je přijat minimálně 45 minut před koncem pracovní doby nebo polední přestávkou.
Další kontaktní informace o Poradenském centru Litoměřice.
Poradenské centrum Litoměřice je zařízením Diecézní charity Litoměřice a poskytuje základní sociální poradenství a odborné sociální poradenství. Poradna poskytuje služby ambulantně, formou osobní konzultace. Terénní forma je zájemcům o službu či uživatelům poskytována, jestliže se nemohou ze závažných důvodů do poradny dostavit.
Poslání služby
Naším posláním je být uživatelům partnerem při překonávání a řešení nepříznivých životních situacích krátkodobého i dlouhodobého charakteru, podporovat je při získávání potřebných znalostí, dovedností a informací, které posilují jejich plnohodnotný a bezkonfliktní život. Uživatelům pomáháme orientovat se v každodenním životě a motivujeme je k takovým činnostem, které nevedou k dlouhodobému setrvání v nepříznivé situaci.
Cílová skupina
Na Poradenské centrum Litoměřice se mohou obrátit osoby (starší 18 let) v krizi a rodiny s dítětem/dětmi, které se ocitají v různorodých situacích ohrožení nebo nouze, které nezvládají řešit vlastními silami.
Pro koho jsme:
Ambulantní forma služby
- Osoby v krizi starší 18 let, které nezvládají danou situaci řešit vlastními silami a převážně se zdržují na území Ústeckého kraje.
- Rodiny s dítětem/dětmi, které nezvládají danou situaci řešit vlastními silami a převážně se zdržují na území Ústeckého kraje.
Terénní forma služby
- Osoby v krizi starší 18 let, které nezvládají danou situaci řešit vlastními silami a zdržují se na území města Litoměřice a jeho spádových obcí
- Rodiny s dítětem/dětmi, které nezvládají danou situaci řešit vlastními silami a zdržují se na území města Litoměřice a jeho spádových obcí
Pro koho nejsme:
Ambulantní i terénní forma služby
- osoby mladší 18 let
Cíle
Dlouhodobým cílem služby je prostřednictvím poskytování informací a posilování zdatností a kompetencí uživatelů přispívat k sociálnímu začleňování.
Zásady
Služba je založena na respektování, ochraně a rozvíjení přirozených práv každého člověka. K poskytování služeb a k uživatelům přistupujeme poctivě, pravdivě a otevřeně. Usilujeme o pružný a individuální přístup k potřebám uživatelů služby. Ctíme právo uživatelů služby na nesení rizika a maximálně využíváme síťového charakteru charitní organizace. Služby poradny jsou poskytovány bezplatně. Při poskytování služeb se řídíme Etickým kodexem Charity Česká republika.
Služba poskytuje základní a odborné sociální poradenství.
Základní sociální poradenství
Základní sociální poradenství se při poskytování sociálních služeb zajišťuje v rozsahu těchto úkonů:
a) poskytnutí informace směřující k řešení nepříznivé sociální situace prostřednictvím sociální služby
b) poskytnutí informace o možnostech výběru druhu sociálních služeb podle potřeb osob a o jiných formách pomoci, například o dávkách pomoci v hmotné nouzi a dávkách sociální péče
c) poskytnutí informace o základních právech a povinnostech osoby, zejména v souvislosti s poskytováním sociálních služeb, a o možnostech využívání běžně dostupných zdrojů pro zabránění sociálního vyloučení a zabránění vzniku závislosti na sociální službě
d) poskytnutí informace o možnostech podpory členů rodiny v případech, kdy se spolupodílejí na péči o osobu.
Odborné sociální poradenství
Základní činnosti při poskytování odborného sociálního poradenství se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:
a) zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- zprostředkování navazujících služeb například v případech, kdy jsou k řešení nezbytné či vhodné služby, které Poradenské centrum Litoměřice neposkytuje a v situacích, kde je z jiných důvodů vhodnější využití jiné služby (dopravní obslužnost, vyšší míra specializace na danou problematiku atd.), či si to z jiných důvodů zájemce o službu/uživatel přeje
b) sociálně terapeutické činnosti:
- poskytnutí poradenství v oblastech orientace v sociálních systémech, práva, psychologie a v oblasti vzdělávání; tato základní činnost může být zajišťována poskytováním poradenství alespoň ve 2 z těchto oblastí
c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
- pomoc při vyřizování běžných záležitostí – podpora a pomoc při řešení situace, se kterou si uživatel neví rady
- pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s přirozeným sociálním prostředím.
Odborné sociální poradenství – hlavní řešená témata:
-
Pracovně-právní vztahy
-
Rodinná problematika
-
Řešení situace v zadluženosti
-
Sepisování a podávání insolvenčních návrhů spojených s návrhem na povolení oddlužení na základě akreditace Ministerstva spravedlnosti
-
Sociální systémy a služby
-
Ochrana spotřebitele a občanských práv
Okamžitá kapacita: 2
Dokumenty ke stažení:
Informace pro zájemce o službu a uživatele
Leták Poradenského centra DCH Litoměřice
Projekt je realizován za této podpory:
MPSV, Ústecký kraj, Město Litoměřice, Město Roudnice nad Labem, Město Křešice, Město Bohušovice nad Ohří, Město Štětí, Město Úštěk, Město Liběšice